Socialinė atsakomybė darbuotojams ar kažkam kitam
Socialinė atsakomybė: darbuotojams ar… kažkam kitam?
2019 vasario 5
socialinis burbulas
Kaip sprogdinti savo socialinį burbulą?
2019 kovo 7
9 frazės, į kurias investuoja lyderiai
 

2019 metų vasaris pažymėtas raudona žyme komunikacijos kalendoriuje. Niujorko Kolumbijos universitetas paskelbė pirmąjį moksliškai patvirtintą išradimą, kuris smegenų impulsus paverčia į žmonių kalbą.

„Viskas, – galima ramiai atsidusti, – mintys jau paverstos žodžiu“. Kas čia liko? – atrodytų vadovui. Vienas-du, sugalvoju planą, trys-keturi, pridedu dėžutę prie galvos, ir ištransliuoju… Bepigu svajoti, taip nutiks dar ne greitai. Ir galvoti, ir kalbėti bent jau artimiausią penkmetį dar teks patiems.

Na, o tiems, kas seka neurokomunikacijos srityje vykdomus tyrimus, sulig kiekvienais metais tampa vis aiškiau, kad tai, ką nujautėme žiną apie žmonių bendravimo psichologiją tampa mokslu patvirtintais faktais.

Mąstymo, klausymo ir kalbėjimo metu mūsų smegenų neuronai kuria jungtis su kitais neuronais. Šių jungčių skaičius lemia pasitikėjimą kalbėtoju, įkvėpimą, įtaigumą ir kūrybiškumą. Neuromokslininkas Paul‘as Zack‘as knygos „Pasitikėjimo faktorius“ („Trust Factor“) autorius, teigia, kad pasitikėjimas žmogaus smegenyse gimdo oksitociną – laimės hormoną. Taigi kompozicija, naratyvas ir semantika – tai, ką visuomet pasakoju, mokymų dalyviams ir dalyvėms, – visuomet laimi prieš išsiblaškymą, pakrikumą ir tuščiažodžiavimą.

Įdomi koreliacija, pasak autoriaus, tos organizacijos, kurios pasitikėjimo lygis aukštas, patiria 74 proc. mažiau streso ir 50 proc. aukštesnį produktyvumo lygį. Maža to, organizacijų, kuriose jais pasitiki, darbuotojai pasižymi kone dvigubai didesniu produktyvumu, didesniu įsitraukimu ir pasitenkinimu darbe.

Kaip suprantate, pasitikėjimas – brangus faktorius, bet investicijos į jį trumpuoju periodu yra palyginti nedidelės, o grąžą duoda maksimalią. Lyderiui, kuris siekia pasitikėjimo, tereikia reguliarumo, entuziazmo ir nepamiršti reguliariai investuoti į kelias pagrindines frazes:

„Ačiū, tau! Ačiū, team‘ui!

Mandagumas nieko nekainuoja. Atvirkščiai – jo trūkumas rodo nepagarbą ir nenorą dalintis džiaugsmu. Ši paprasta frazė padeda mums jaustis vertais, pripažintais ir pagerbtais. Kartu tai yra startinė investicija į komandos pasitikėjimą.

„Pasitikiu jumis. Rimtai.“

Dividendus kaupti pradedi tada, kai komandos nariai mato tikėjimą jų galimybėmis ir palaikymą pasitikint savimi. Stipri savivertė ir pasitikėjimas savimi veda prie aukščiausio indekso: „pasitikiu savo komanda dar labiau nei savimi“.

„Vertinu kiekvieno indėlį“

Pasitikėjimas yra bendrai valdomas kapitalas, ir kiekvieno komandos nario indėlis į jį yra reikšmingas. Kai komandos narys išmoksta pabrėžti ir pagerbti bendrą ir atskirą indėlį į sėkmę, ir tai tampa kartotiniu veiksmu, tuomet lyderystė yra išpildyta.

„Na, o ko pasimokėme?“

Klaidos, savaime suprantama, nutinka, kartais ir rizika būna nepamatuota. Kita vertus, uždavus klausimą apie pamoką, galima išvengti raganų medžioklės, ir pasiruošti užbėgti už akių kitai klaidai. Išvengti klaidų lyderiui svarbiau nei atrasti kalčiausią.

Sorry, aš kaltas(-a)…“

Niekas nėra tobulas. O prisiimti kaltę – tai parodyti pasitikėjimą. Maža to, kartu tai yra ir pavyzdys kitam. Kai matau, kad komandos lyderis rodo atsakomybę, noriu jį pakartoti, taip investicinė vertė tik auga.

„Kaip ieškosim sprendimo?“

Arogantiška galvoti, kad esi atsakingas tik strateginius sprendimus, o kasdienę investicinę veiklą tegul daro kažkas kitas. Užduodamas tokį klausimą lyderis parodo, kad yra pasirengęs įdėti pastangų, kad būtų pasiektas geresnis rezultatas.

„Kuo galėčiau tau būti naudingas(-a)?“

Ši frazė padeda aiškiai suvokti, ko dar galėtų trūkti, kad užduotis būtų padaryta. Jei komandos narys sako, kad jokios pagalbos jam nebereikia, vadinasi jis pilnai prisiima atsakomybę. Pasiektas aukščiausias pasitikėjimo lygmuo, vadinasi, ir didžiausia sėkmės tikimybė.

„Gerai padaryta, super!

Šie trys žodžiai turbūt svarbiausi, kuriuos gali pasakyti vadovas darbuotojui. Paprasta, džiugu ir aišku kaip du kart du. Kuo dažniau tai sakysi, tuo dažniau turėsi sakyti, nes kokybė ir toliau augs. Kitaip tariant, gautą pasitikėjimo grąžą investuoji vėl ir vėl.

„Labas, kaip gyveni?“

Ši frazė atveria duris kiekvienam, kuris moka klausyti. Kaip išmokti klausyti? Padaryti pauzę. Suvokti pauzės grožį. Tada ir atsiveria durys į pasitikėjimą.


Tomas Staniulis, „Person premier“ konsultantas, lektorius ir rašytojas, vedantis mokymus apie komunikaciją, organizacijų ugdymą ir tobulėjimą.

 

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Registracija
Prenumeruokite naujienas!

Norite pirmieji gauti:

Įveskite savo el. pašto adresą ir užsisakykite mūsų naujienlaiškį:

Naujienlaiškių užsakymas