Grįžtame į biurus, o kas bus su mūsų komunikacija?

Person Premier dalinasi
9 karantino savaitė. Gal jau metas papildyti biblioteką? (3)
2020 gegužės 12
Nuotolinio mokymosi iššūkiai: kaip juos įveikti?
2020 gegužės 26
 

S veiki! Malonu matyti! Oi, kaip pasikeitę!” – taip, įsivaizduoju, prasideda pirmasis rytas grįžus po karantino į darbovietę. Emocijos liejasi per kraštus, o biuras atrodo toks erdvus ir patogus – tarsi šunyčiai lakstome po jį ir nerandam sau vietos.  

Ech, pagaliauDu mėnesiai – ir nebeliks privalomosios rekomendacijos darbui iš namų.  Biuro planktonas pamažu vėl grįš į sau įprastus akvariumusKita vertus, akivaizdu, kad daugelis verslų nebegyvens taip, kaip gyvavo iki pandemijos. Tad į ką reikės atkreipti dėmesį startavus su naujomis jėgomis po karantino? 

Visi sėdime toje pačioje valtyje 

Šis naratyvas pastaruosius du mėnesius buvo itin populiarus. Džiugino naujas vienybės ir atsakomybės supratimas. Gražiai atrodė paramos akcijos, įvairios iniciatyvos ir verslo rodytas dėmesys darbuotojams. Deja, bręstančio ekonominio nuosmukio akivaizdoje netrukus suvoksime, kad naratyvas kinta iš esmės.  

Ne, mes nesėdime toje pačioje valtyje, o verslai – įvairaus dydžio ir pasirengimo laivai, – pateko į milžinišką štormą. Ir nesvarbu, kas mes – milžiniškas tanklaivis, burlaivis, prabangus kateris ar žvejybinė valtis– artimiausius metus plauksime sudėtingomis ekonominės audros sąlygomis. Ir pripažinkime, gali būti, kad ne visi pasieksime saugų ramybės uostą. 

Ką reikia žinoti? Išlikimo sąlygomis konkurencija bus itin žiauri, ir nuo mūsų komunikacijos gebėjimų – iš pradžių įmonės viduje, o paskui – ir išorėje, priklausys, kaip sugebėsime sustyguoti savo veiklą ir užtikrinti jos tęstinumą. Todėl šiuo metu verta vėl susitelkti į strateginius komunikacijos dalykus. Keletas pamąstymų apie tai. 

  • Saugumo ir sveikatos komunikacija 

Safety first“, – taip skamba pirmoji taisyklė įlipus į laivą. Saugumas pirma visko. Nepaisant įmonių veiklos pobūdžio, kiekvienai iš jų galios griežti saugumo ir higienos reikalavimai. Švaros, dezinfekavimo, valymo ir tvarkos standartai turi būti parengti kaip ir gairės, kurių darbuotojai privalės laikytis bendraudami su klientais ir tarpusavyje. Pats metas baigti rengti paruoštukes darbuotojams, organizuoti ir išdėstyti darbo vietas taip, kad būtų paisoma reikalingo atstumo. Maža to, naujų reikalavimų atsiras bendradarbiavimo erdvėms – laisvalaikio, persirengimo kambariams, virtuvėlei ar koridoriui prie kavos aparato. Gali tekti įrengti papildomas patalpas ar net sudaryti jų naudojimosi grafikus. Nepamirškite, kad visa komunikacija turės būti aiški, konkreti ir laisvai prieinama. Kitaip kils konfliktai. 

  • Tikslų komunikacija  

Verslui grįžtant prie anksčiau turėto „status quo“, darbuotojams natūraliai iškils tikslo neapibrėžtumo jausmas. Ar ankstesni verslo tikslai vis dar galioja, ar kažkas pasikeitė? Tad metas vėl prabilti apie verslo viziją pakitusiomis aplinkybėmis. Galų gale dar kartą aptarti, ar tai, ką liovėmės daryti karantino metu iš tiesų buvo nevertinga? O gal tai, ką pradėjome daryti karantino metu nėra tiek vertinga, kiek manėme? Pasiruoškite diskutuoti apie tai, kokie tikslai šiuo metu svarbūs trumpalaikiu ir ilgalaikiu aspektais.  

  • Vertybių komunikacija 

Pandemijos metu žmonių moralė smuko. Kaip rodo tyrimai, Lietuvoje kone dukart išaugo nerimo, pykčio, streso rodikliai. Žmonės grįš į darbo vietas, tačiau parsineš įsisenėjusius rūpesčius, problemas ir neatsakytus klausimas. Pats laikas priminti darbuotojams apie verslo misiją ir atnaujinti vertybių komunikaciją. Susiekite pagrindines vertybes su strateginiais imperatyvais. Iš naujo sukurkite istoriją, kaip organizacijos nariai gali prisidėti prie to, kad vertybės taptų gyvos. Vėlgi – pagalvokite apie komandos formavimo veiklas, jei ne iš karto, tai bent jau nusimatykite vasaros periodui. O jei nebus galimybių teambuildingo atlikti fiziškai, rinkoje yra puikių pasiūlymų stiprinti komandas virtualiai.  

  • Asmeninė komunikacija 

Tie, kurie grįžo į darbą ilgą laikę fiziškai nematę nieko kito išskyrus šeimos narius, tikrai norės pamatyti kolegas asmeniškai. Ruoškitės tam atidžiai, peržiūrėkite susirinkimų tvarkas, posėdžių sales, ieškokite naujų būdų, kaip įtraukti žmones į kasdienį bendravimą. Būtų puiku suorganizuoti bendrą susirinkimą (laikantis higienos ir atstumo), sudaryti žmonėms galimybę pamatyti šiltas šypsenas, entuziazmo kupinas akis ir norą išgyventi bendrumo jausmą kartu. 

  • Vadovų komunikacija 

Dėkite visas pastangas, kad organizacijos vadovai (aukščiausias ir vidurinis lygmuo) aktyviai dalyvautų komunikacijoje. Grįžę po karantino darbuotojai kaip niekada anksčiau ieškos kontakto ir galimybės pasikalbėti. Kiekvienas norės pasitikrinti, ar jis vis dar yra reikalingas, kokios jo galimybės ir perspektyvos. Bent pirmuosius kelis mėnesius vadovai turi aktyviai stengtis įkvėpti ir motyvuoti darbuotojus, kalbėti apie tai, kas yra svarbiausia visiems ir verslui. Nukraujavo bemaž visi, tačiau ir raudų laikas turi baigtis. Pozityvumas turi vyrauti ir komunikacijoje akis į akį, ir elektroninio pašto žinutėse. O gal karantino metu jūsų įmonėje iškilo naujų lyderių, kurie įvaldė vaizdo ar garso technologijas ar išmoko kurti motyvuojančius asmeninių dienoraščių įrašus? Išnaudokite tai. 

  • Virtuali komunikacija 

Aišku, perėjus prie fizinių susitikimų ir susirinkimų, gali kilti noras pagaliau išjungti „Zoom“ ar „MS Teams“ sistemas, tačiau neskubėkite. Jūsų komandos jau išmoko spręsti problemas kitaip, įgijo naujų įgūdžių bendrauti ar rengti pristatymus nuotoliniu būdu.  Neatsisakykite to, kas lėmė jūsų veiklos efektyvumą karantino metu. Siūlykite naujus virtualius kanalus, kuriuose darbuotojai galėtų dalintis savo mintimis, rūpesčiais, idėjomis ar klausimais. Maža to, archyvuokite ir saugokite garso ir vaizdo įrašus, kad tie, kurie nedalyvauja virtualiose veiklose asmeniškai, galėtų susipažinti su naudinga informacija jiems patogiu laiku. 

  • Socialinės atsakomybės komunikacija 

Moksliniais tyrimais yra įrodyta, kad verslo socialinė atsakomybė yra vienas iš tvariausių būdų stiprinti darbuotojų lojalumą. Kalbėjimas apie aplinkosaugą, lygias teises ir verslo atsakomybę gali tapti svarbia organizacijos identiteto dalimiTokia komunikacija stiprina darbuotojų intenciją likti organizacijoje ilgesnį laiką, atsiranda didesnis tikėjimas organizacijos tikslais ir pasiryžimas skirti daugiau laiko ir pastangų bendram gėriui. Jeigu bendrasis gėris glaudžiai siejasi su verslo tikslais, galbūt verta dar kartą dėl to pasistengti? 

  • Mokymų komunikacija  

Atkreipkite dėmesį, kad karantino metu jūsų žmonės ne tik įgijo naujų įgūdžių, bet kai kuriuos ir primiršo. Keitėsi ir persiskirstė komandos, atsirado poreikis naujoms veikloms, kurioms reikia naujų kompetencijų. Saugumo, higienos ir sveikatos mokymai – tėra tik vienas iš prioritetų. O mokymai, kaip gyventi pasikeitusioje aplinkoje, veikiau yra būtinybė, o ne tuščias noras. Mokymų planų atnaujinimas, naujų planų sudarymas, ir šių veiklų komunikacija gali tapti puikia motyvacine priemone ir būdu parodyti darbuotojams, kad grįžtame aktyvesni, ambicingesni ir sustiprėję. 


Trūksta patirties, kaip suvaldyti komunikaciją įmonėje? Skambinkite „Person Premier“, tel. +370 652 22355 arba rašykite, mes Jums padėsime.






 Tomas Staniulis, „Person premier“ konsultantas, lektorius ir rašytojas, vedantis mokymus apie komunikaciją, organizacijų ugdymą, tobulėjimą ir lyderystę.

 

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Registracija
Prenumeruokite naujienas!

Norite pirmieji gauti:

Įveskite savo el. pašto adresą ir užsisakykite mūsų naujienlaiškį:

Naujienlaiškių užsakymas