Naujas požiūris į metinius pokalbius
Naujas požiūris į metinius pokalbius
2018 rugpjūčio 6
Projektų valdymas: tendencijos, kurių negalime ignoruoti
Projektų valdymas: tendencijos, kurių negalime ignoruoti
2018 rugpjūčio 6
Kas „slepiasi“ už žodžio networking?

Kas „slepiasi“ už žodžio networking?

 

Dirbdami su pardavimų vadovais ir pardavėjais, nuolat girdime klausimą: kur rasti arba iš kur gauti naujų klientų? Reklama arba marketingas, tai tik vienas iš būdų, padedančių surasti naujus kontaktus ar klientus. Marketingo specialistai pasitelkdami kūrybiškumą suformuluoja rinkoje ir klientų galvose puikų savo paslaugos / prekės įvaizdį, o ką daryti pardavėjams, kuriems svarbu „atvesti“ klientą iki paties fakto – paslaugų ar produktų įsigijimo bei užtikrinti, kad tai nebūtų vienkartinis įsigijimas? Kaip užtikrinti, kad pirkėjas taptų lojaliu paslaugų ar produktų vartotoju – klientu tiesiogine šio žodžio prasme.

Vienas iš ilgalaikių santykių su klientu užmezgimo, tačiau mažai žinomų ir taikomų, būdų – networking’as arba lietuviškai – tinklaveika, ryšiaveika. Kodėl drįstame teigti, kad mažai taikoma…? Juk yra tiek daug organizacijų, kurių veiklos tikslas supažindinti verslo atstovus vienus su kitais. Šiam tikslui pasiekti yra tikslingai organizuojami „verslo kontaktų“ renginiai. Deja, deja… jei po panašaus renginio gavote net 50 naujų vizitinių kortelių, kažin ar jau galite save vadinti geru „pardavėju“.

Pagrindinis klausimas: ne kiek kontaktų aš galiu surinkti (kas be abejo taip pat svarbu), bet ką ir kaip aš su jais darysiu?

Paanalizuokime išsamiau žodžius „tinklaveika“ ir „ryšiaveika“. Šie sudurtiniai žodžiai yra sudaryti iš poros žodžių, tarp kurių didelę reikšmę turinčių veiksmažodžių  „veikti“, „veikia“  šaknis. „Veikti“ mums pasako, kad kažką reikia daryti, ir tai daryti nuolat. Pardavėjas turėtų daryti išvadą, kad surinkęs naujų vizitinių kortelių, naujų ryšių nesukursiu, nes ryšiai atsiranda ir stiprėja palaikant, puoselėjant ir bendraujant tiek su turimais, tiek naujais kontaktais. Ar turite pažįstamų, kurie išvažiavo ir dirba užsienyje…? Įsivaizduokite, kokius ryšius su šiais žmonėmis turėsite po 1, 3 ar 5 metų, jei nebendrausite, nesidomėsite jais? Dauguma iš Jūsų atsakytų – jokių. Kontaktas liktų, bet ryšys būtų žymiai silpnesnis ir laikui bėgant silpnėtų geometrine progresija. Dažniausiai, jei sąmoningai to norime, tai puikus būdas – pasiekti savo tikslo – nutraukti ryšius.

Dabar beskaitydami šias eilutes jau turėtumėte klausti, ar gausiu čia atsakymą:

 kas padeda sukurti stiprų tinklą ar ryšius, užtikrinančius naudą bei augančius pardavimus?

Arba Jums kilo klausimas ir kam to reikia? Ar to reikia man, mano įmonei? Juk galiu nieko nekeisti savo veikloje, nes ir taip viskas neblogai sekasi, vis tiek kažkaip judu į priekį – turiu kontaktų, parduodu.

O ką manote, jeigu visa tai galėtumėte daryti dar paprasčiau, lengviau ir tris kartus efektyviau? Nedvejokite, pradėkite kurti santykius dabar – kiekvieną dieną skirkite laiko pagalvoti, kuo galite būti naudingas savo kontaktams, kaip jiems padėti, su kuo supažindinti? Nes tinklaveika, tai gera valia ryšių kūrimas ir palaikymas, siekiant abipusės naudos. Kartą Džefrėjus Gitomeris (Jeffrey Gitomer), amerikiečių verslo knygų autorius ir konsultantas, pasakė „Networking is two way street!“ („Tinklaveika – dviejų krypčių eismas!”). Tinklaveika neveiks ar veiks trumpai, jei sieksite tik savų tikslų. Tvirtus ryšius ir santykius sukursite, jei abi pusės gaus vertės, naudos sau, pasitikės viena kita. Ir prisiminkite, ką kartą užrašė Deilas Karnegis (Dale Carnegie), amerikiečių rašytojas: „You can close more business deals in two months by becoming interested in other people than you can in two years by trying to get people interested in You.“ („Jūs galite užbaigti daugiau verslo sandorių per du mėnesius, besidomėdami kitais, nei per dvejus metus bandydami sudominti kitus savimi.“).

 

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Registracija
Prenumeruokite naujienas!

Norite pirmieji gauti:

Įveskite savo el. pašto adresą ir užsisakykite mūsų naujienlaiškį:

Naujienlaiškių užsakymas