seksualumas darbe
Seksualumas darbe: kaip tai keičia organizacinę kultūrą?
2019 rugpjūčio 20
Person Premier ieško komandos nario
Kvietimas prisijungti prie Person Premier komandos
2019 rugpjūčio 29
 

A r gali prisiminti, kada paskutinį kartą darbe buvai skatinamas išspręsti problemą kūrybiškai? Galvoti radikaliai priešingai nei ligi šiol, naudoti vaikišką smalsumą, vaizduotę, eksperimentuoti drąsiai ir ryžtingai? Turbūt nereikia ir spėti, kad ne. 

Tradiciškai įmonės neskatina arba kai kuriais atvejais netgi draudžia tokius dalykus. „Elkimės griežtai pagal procesą“, – aiškina vadovai. „Mes esame tarptautinė įmonė, laikomės standartų“, – dėsto akcininkai. Bet kūrybiškumas ir standartai taip retai turi ką nors bendro!

Turbūt nėra verslo, kuris nori atsilikti nuo naujausių pramonės tendencijų ir būti sulaužytas konkurencingumo bangų. O juk kūrybinis mąstymas – svajonė, kaip atrasti naują ir unikalų būdą pagerinti kokybę, efektyvumą ar komandos dvasią, – yra inovacijos pradžia. Savo ruožtu, inovacija – tas greitaeigis laivas, kuris padeda įveikti net sunkiausius verslo vandenynus.

Plačiau apie 5K Akademijos mokymus ČIA

„Tai kas gi tas kūrybiškumas?“ – klausia įmonių vadovai. Filosofai kalba apie idėjų pasaulį, psichologai – apie gebėjimą sukurti naują idėją, įžvalgą ar sprendimą panaudojant vaizduotę, o ne logiką ar priežastingumą. Kas atsitinka, kai naudojame kūrybiškumą versle? Kūrybiškas mąstymas dažnai parodo sprendimų aibę ir įvairovę, iš kurios lengviau pasirinkti geriausia. O toks požiūris verslo aplinkoje yra ne tik naudingas, bet ir pelningas.

Štai 2012 metais tarptautinę korporacija IBM investavo apie 100 mln. JAV dolerių į kūrybinio mąstymo ugdymą savo komandoje, ir jau po trejų metų padidino pelną 18 mln. dolerių, maža to, užregistruotos naujos inovacijos ir patentai pelną ateityje padidins keleriopai.

Kūrybiškumas kartais parodo absurdiškas, neįmanomas, o kartais – ir netikėtas verslo nišas. Kas galėtų pagalvoti apie tai, kad važinėjimą taksi limuzinais žmonės iškeis į pavėžėjimą šeimos automobiliu? Arba, kad patogius viešbučių vestibiulius iškeisime į viešnagę privačiame bute? Prisimink „Uber“ ir „Airbnb“, ir pasvajok, ar norėtum panašių pavyzdžių savo verslui.

Kelių Harvardo universiteto profesorių parašyta knyga apie inovacijas šiuolaikiniame versle „Inovatoriaus DNR“ (The Innovator‘s DNA, 2011) atskleidžia, kad kūrybiškumas toli gražu ne raketų mokslas. Yra penki principai, kuriuos taikydami galime tapti kūrybiškesni kiekvieną dieną:

  1. Asociatyvumas, arba susiejimas. Rasti ryšį tarp skirtingų klausimų, problemų ar idėjų, derinti kuo įvairesnius ir įdomesnius kontekstus.
  2. Kvestionavimas arba klausimų kėlimas. Kelti klausimus, kurie prieštarauja bendrajai išminčiai, t.y. common sense.
  3. Stebėjimas, arba klientų, tiekėjų, konkurentų ir darbuotojų elgesio tikrinimas. Siekti nustatyti naujus būdus, kaip dirbti efektyviau ir produktyviau.
  4. Networking‘as, arba kūrybinių tinklų kūrimas. Susitikti su naujais žmonėmis, kurie turi naujų idėjų ir mato kitų perspektyvų.
  5. Eksperimentavimas, arba nuolatinis naujovių bandymas. Kurti naujas interaktyvias ir skaitmenines patirtis, provokuoti netradicinius atsakymus, kad pamatytume, kokių įžvalgų galime pasisemti.

Prieš keletą metų išleistos „Adobe“ studijos duomenimis, 8 iš 10 apklaustųjų, mano, kad kūrybiškumas yra neatsiejamas nuo tvarios ekonomikos, ir tik vienas ketvirtadalis pritaria teiginiui, kad pilnai išnaudoja savo kūrybiškumo potencialą darbe. Tai gal jau metas atverti savo potencialui ir nutiesti inovacijų kelią savo organizacijoje?

5K Akademija

Atsisiųsti 5K Akademijos ugdymo programą


Tomas Staniulis, „Person Premier“ konsultantas, 5K Akademijos ugdymo programos autorius.

 

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Registracija
Prenumeruokite naujienas!

Norite pirmieji gauti:

Įveskite savo el. pašto adresą ir užsisakykite mūsų naujienlaiškį:

Naujienlaiškių užsakymas