K ą tik „Skype“ pašnekėjau su savo koučeriu! Žinai, jaučiuosi įkvėpta naujiems darbams!” – pastebi draugė, padėdama telefoną ant stalelio šalia braškinio „Daiquiri“ taurės. „Vasara, atostogos, saulė, baseinas, o kažkas dar galvoja apie darbą“, – atsidūsti po tamsiais akiniais…
Tik istorija čia ne apie darbą, ir ne apie atostogas, o apie mobilųjį mokymą, kuris taip nepastebėtai pelno vis didesnę vietą mūsų gyvenime. Tai, kad koučingo specialistas, pardavėjas ar konsultantas šiandien konsultacijas teikia mobiliuoju telefonu per nuotolį, modernu, bet nėra taip toli nuo to, ką mes galvojome apie mobilųjį mokymąsi.
Nors, tiesa, terminai „m-mokymasis“ (m-learning), „išmanusis mokymasis“ (smart learning) ar tiesiog „i-mokymasis“, lietuviškai dar skamba kiek neįprastai.
Šiek tiek statistikos:
„Bring Your Own Device“, t.y. „naudok savo asmeninį telefoną darbe“ – tendencija, kuri Lietuvoje dar tik skinasi savo kelius, kai tuo tarpu JAV tai tampa kasdienybe. Darbuotojo išmaniajame įrenginyej susieti jo darbo ir atostogų grafiką, atlygio ir motyvacinę sistemas, organizacijos vidinę komunikaciją, naujienas ir asmeninius socialinius tinklus – ši idėja jau tarpsa organizacijų mokymų vadovų ir personalo specialistų galvose.
Štai prieš porą metų JAV mobiliųjų technologijų tyrėjai „Dscout“ paskelbė, kad statistinis vartotojas baksteli savo telefoną 2617 kartų per dieną. Atlikę išsamią studiją tyrinėtojai paskelbė, kad statistinis telefono vartotojas per dieną įsitraukė maždaug į maždaug 76 atskiras sesijas su savo išmaniuoju įrenginiu. Jų metu praleido nuo 145 min. iki 225 minučių, t.y. 2,3-3,5 valandas.
Paimti, paliesti, bakstelėti, tapinti, brausenti, skambinti, siųsti žinutę – patys aktyviausi vartotojai telefoną liečia daugiau kaip 5,5 tūkst. kartų per dieną.
Kaip padaryti, kad bent tūkstantį (gerai, kelis šimtus) taptelėjimų jis panaudotų mokymuisi? Savo kritinio mąstymo, kūrybingumo, kompleksinio problemų sprendimo, komunikacijos ar vadovavimo įgūdžių ugdymui?
Vis dar nustembate, kai pamatote, kad kažkas socialiniuose tinkluose atnaujino pažangą „Duolingo“ kalbos mokymosi sistemoje? Bet ar bent domėjotės, kiek ir kokių nuotolinių kursų „Coursera“ platformoje jau išklausė jūsų kolega? „Duolingo“, „Coursera“, „SoloLearn“, „Lynda“ – tai tik patys populiariausi mobilaus mokymosi apps‘ai, sulig kiekviena diena jų atsiranda vis daugiau.
Skaičiuojama, kad pasaulinė mobilaus mokymosi rinka šiandien sudaro beveik 11 mlrd. JAV dolerių, o iki 2025 išaugs šešiolika kartų iki beveik 180 mln. dolerių. Didžiąją dalį jos susižers jau šiandien mobiliuosius sprendimus ugdymui gaminantys IBM, „Skillsoft“, Citrix System Inc.“, „Upside learning“, „Dell Inc.“ ir kiti.
Suomijos mokslininkai, kurie pirmieji pradėjo analizuoti mobilaus mokymosi galimybes dar „Nokia“ laikais, yra pateikę aiškius principus, kurie turi būti taikomi galvojant apie savo organizacijos ar įmonės mokymų apps‘ą.
Mobilusis ugdymas turi būti:
Mobilaus mokymosi privalumai prieš nuotolinius kursus stacionariuoju kompiuteriu:
Šiuolaikinėje literatūroje mobilieji mokymai apibrėžiami kaip mokymasis, kuris vyksta tuo metu, kai mokinys mobiliųjų technologijų pagalba nėra susijęs su konkrečia lokacija.
Žvelgiant į perspektyvą ilgainiui stipriausia mobiliojo mokymosi atmaina bus Personalinis skaitmeninis asistentas (Personal Digital Assistant), kuris leis besimokančiajam, turinčiam bet kurį mobilųjų prietaisą – išmanųjį telefoną, planšetę, žaidimų konsolę ar bet kurį skaitmeninį prietaisą, turėti nuolatinę mokymosi prieigą. Tai sudarys galimybę mokytis ir taikyti tai, ką išmokai skirtingose lokacijose su skirtingu kontekstu.
Štai populiariausi 2018 metų Personaliniai skaitmeniniai asistentai: „Alexa“, „Cortana Invoke“, „Google Assistant“ jau galanda savo dantis, kiekvienas iš jų rengiasi pasauliniam užkariavimui. Kaip manote, kuris iš jų taps naujuoju „Facebook“?
Kita vertus, nuo vizijų, prie konkretumo.
Pabaigai, šiuolaikinis vartotojas turi galimybę prisijungti prie milžiniško kiekio informacijos ir duomenų, todėl jo motyvacija mokytis visuomet fragmentuota. Mobilusis mokymasis naudingas organizacijoms dėl to, kad atlaisvina laiko ir erdvės rėmus, taip padidindamas jų norą ir motyvaciją. O, kaip teigia švietimo ekspertai, geresnė motyvacija – pats tiesiausias kelias į žinias, įgūdžius ir rezultatą.
Sudarydamas nuolat sekti, stebėti ir komentuoti savo mokymosi kelią, mobilusis mokymasis gali labai greitai pagerinti jūsų mokymosi strategijos efektyvumą.
9 priežastys, kodėl mobilusis mokymas turėtų įžengti į mūsų organizacijų kultūrą:
Norite pirmieji gauti:
Įveskite savo el. pašto adresą ir užsisakykite mūsų naujienlaiškį: