Komandos formavimas
Komandos formavimas: 5 priežastys, kodėl nefunkcionuoja komanda
2018 rugpjūčio 12
Klientų aptarnavimas
Klientų aptarnavimas internete – ar brisime į tą pačią upę?
2018 vasario 22
Nuotoliniai kursai

Nuotoliniai kursai

 

K ą tik „Skype“ pašnekėjau su savo koučeriu! Žinai, jaučiuosi įkvėpta naujiems darbams!” – pastebi draugė, padėdama telefoną ant stalelio šalia braškinio „Daiquiri“ taurės. „Vasara, atostogos, saulė, baseinas, o kažkas dar galvoja apie darbą“, – atsidūsti po tamsiais akiniais…

Tik istorija čia ne apie darbą, ir ne apie atostogas, o apie mobilųjį mokymą, kuris taip nepastebėtai pelno vis didesnę vietą mūsų gyvenime. Tai, kad koučingo specialistas, pardavėjas ar konsultantas šiandien konsultacijas teikia mobiliuoju telefonu per nuotolį, modernu, bet nėra taip toli nuo to, ką mes galvojome apie mobilųjį mokymąsi.

Nors, tiesa, terminai „m-mokymasis“ (m-learning), „išmanusis mokymasis“ (smart learning) ar tiesiog „i-mokymasis“, lietuviškai dar skamba kiek neįprastai.

Kodėl mobilusis mokymasis iš galimybės virsta būtinybe?

Šiek tiek statistikos:

  • Išmaniųjų telefonų vartotojai nuotolinių mokymų kursą praeina 45% greičiau nei naudojantys kompiuterius (Šaltinis: Lynda);
  • 70 proc. besimokančiųjų jaučiasi labiau motyvuoti, kai mokosi naudodami mobilųjį telefoną, o ne kompiuterį (Šaltinis: LearnDash);
  • Mobiliųjų telefonų naudotojai prie mokymų kurso paprastai praleidžia 40 minučių ilgiau, nei tie, kurie naudojasi stacionariu ar nešiojamuoju kompiuteriu (Šaltinis: MNAlearning);
  • Iki 2020 metų apie 45 proc. JAV verslo įmonių turės parengusios savo BYOD politikas (Šaltinis: Gartner).

„Bring Your Own Device“, t.y. „naudok savo asmeninį telefoną darbe“ – tendencija, kuri Lietuvoje dar tik skinasi savo kelius, kai tuo tarpu JAV tai tampa kasdienybe. Darbuotojo išmaniajame įrenginyej susieti jo darbo ir atostogų grafiką, atlygio ir motyvacinę sistemas, organizacijos vidinę komunikaciją, naujienas ir asmeninius socialinius tinklus – ši idėja jau tarpsa organizacijų mokymų vadovų ir personalo specialistų galvose.

Paskaičiuok, kiek kartų šiandien lietei savo telefoną?

Štai prieš porą metų JAV mobiliųjų technologijų tyrėjai „Dscout“ paskelbė, kad statistinis vartotojas baksteli savo telefoną 2617 kartų per dieną. Atlikę išsamią studiją tyrinėtojai paskelbė, kad statistinis telefono vartotojas per dieną įsitraukė maždaug į maždaug 76 atskiras sesijas su savo išmaniuoju įrenginiu. Jų metu praleido nuo 145 min. iki 225 minučių, t.y. 2,3-3,5 valandas.

Paimti, paliesti, bakstelėti, tapinti, brausenti, skambinti, siųsti žinutę – patys aktyviausi vartotojai telefoną liečia daugiau kaip 5,5 tūkst. kartų per dieną.

Kaip padaryti, kad bent tūkstantį (gerai, kelis šimtus) taptelėjimų jis panaudotų mokymuisi? Savo kritinio mąstymo, kūrybingumo, kompleksinio problemų sprendimo, komunikacijos ar vadovavimo įgūdžių ugdymui?
Vis dar nustembate, kai pamatote, kad kažkas socialiniuose tinkluose atnaujino pažangą „Duolingo“ kalbos mokymosi sistemoje? Bet ar bent domėjotės, kiek ir kokių nuotolinių kursų „Coursera“ platformoje jau išklausė jūsų kolega? „Duolingo“, „Coursera“, „SoloLearn“, „Lynda“ – tai tik patys populiariausi mobilaus mokymosi apps‘ai, sulig kiekviena diena jų atsiranda vis daugiau.

Skaičiuojama, kad pasaulinė mobilaus mokymosi rinka šiandien sudaro beveik 11 mlrd. JAV dolerių, o iki 2025 išaugs šešiolika kartų iki beveik 180 mln. dolerių. Didžiąją dalį jos susižers jau šiandien mobiliuosius sprendimus ugdymui gaminantys IBM, „Skillsoft“, Citrix System Inc.“, „Upside learning“, „Dell Inc.“ ir kiti.
Suomijos mokslininkai, kurie pirmieji pradėjo analizuoti mobilaus mokymosi galimybes dar „Nokia“ laikais, yra pateikę aiškius principus, kurie turi būti taikomi galvojant apie savo organizacijos ar įmonės mokymų apps‘ą.

Mobilusis ugdymas turi būti:

  • Spontaniškas;
  • Asmeniškas;
  • Informalus;
  • Kontekstualus;
  • Ubikvitus (visur prieinamas);
  • Skvarbus (įsiskverbiantis įprotis, mažomis sesijomis, laisvai pasirinkti laiku 24/7);

Mobilaus mokymosi privalumai prieš nuotolinius kursus stacionariuoju kompiuteriu:

  • Judanti objekto lokacija;
  • Trumpesnis reakcijos laikas;
  • Mažesnis, Wi-Fi tipo įrenginys, nereikalaujantis maksimalių galimybių.

Šiuolaikinėje literatūroje mobilieji mokymai apibrėžiami kaip mokymasis, kuris vyksta tuo metu, kai mokinys mobiliųjų technologijų pagalba nėra susijęs su konkrečia lokacija.

Žvelgiant į perspektyvą ilgainiui stipriausia mobiliojo mokymosi atmaina bus Personalinis skaitmeninis asistentas (Personal Digital Assistant), kuris leis besimokančiajam, turinčiam bet kurį mobilųjų prietaisą – išmanųjį telefoną, planšetę, žaidimų konsolę ar bet kurį skaitmeninį prietaisą, turėti nuolatinę mokymosi prieigą. Tai sudarys galimybę mokytis ir taikyti tai, ką išmokai skirtingose lokacijose su skirtingu kontekstu.

Štai populiariausi 2018 metų Personaliniai skaitmeniniai asistentai: „Alexa“, „Cortana Invoke“, „Google Assistant“ jau galanda savo dantis, kiekvienas iš jų rengiasi pasauliniam užkariavimui. Kaip manote, kuris iš jų taps naujuoju „Facebook“?

Kita vertus, nuo vizijų, prie konkretumo.

Mobilieji mokymai – plėtros kryptys:

  1. Pirmoji kryptis. Perpetuum mobile kryptis. Mobilusis mokymasis tampa išties judantis ir keičiantis tavo lokaciją. #Lern2go. Unikalios konteksto pritaikymo galimybės. Pvz., Atvykęs į naują valstybę įsigyjį kalbantį apps‘ą tos kalbos vertėjas. Facebook vertėjas online per ausinę. Pvz., gauni trumpą tos šalies istorijos kursą per specialų apps‘ą. Arba sukurti app‘są, kuris gaudytų visus į Lietuvą atvykstančius užsieniečius: „Derybos su lietuviu“.
  2. Antroji kryptis. Multiplikacinė kryptis. Mobilusis mokymasis tampa jungiančiąja grandimi tarp stacionaraus kompiuterio ir ugdymo centro, klasės ir namų, grupės ir asmens. Galimybės: socialinio tinklo tipo ugdymosi aplikacijos, namų darbų, vlogų ir prezentacijų kūrimo pagrindai, jų multiplikacija ir pritaikymas (pvz., galima organizuoti mokiniams prezentacijų kūrimo mokymų apps‘ą, rengti konkursus ir t.t.¬). Reikalavimai: integracija visoms platformoms.
  3. Trečioji kryptis. Virtualioji krytis. Mobilusis mokymasis per apps‘ą, transliuojamas į virtualiosios realybės akinius. Tokio tipo app‘sai gali veikti nuo gamybinio mokymo, specialiųjų operacijų, gamybinių linijų valdymo, iki psichologinių (pvz, aukščio baimė ar komunikacija), ir pardavėjui, ir vadovui.

Mobilieji mokymai – geresnės žinios, geresni įgūdžiai, geresni rezultatai.

Pabaigai, šiuolaikinis vartotojas turi galimybę prisijungti prie milžiniško kiekio informacijos ir duomenų, todėl jo motyvacija mokytis visuomet fragmentuota. Mobilusis mokymasis naudingas organizacijoms dėl to, kad atlaisvina laiko ir erdvės rėmus, taip padidindamas jų norą ir motyvaciją. O, kaip teigia švietimo ekspertai, geresnė motyvacija – pats tiesiausias kelias į žinias, įgūdžius ir rezultatą.

Sudarydamas nuolat sekti, stebėti ir komentuoti savo mokymosi kelią, mobilusis mokymasis gali labai greitai pagerinti jūsų mokymosi strategijos efektyvumą.

9 priežastys, kodėl mobilusis mokymas turėtų įžengti į mūsų organizacijų kultūrą:

  • Kaina – mobilusis mokymasis kainuoja pigiau;
  • Inovacija – mobilusis mokymasis yra inovatyvus sprendimas;
  • Kaštų taupymas – taupomi reikšmingi kaštai (mokymų organizavimas, lektoriaus honoraras, viešbučiai, nakvynės, etc.);
  • Lankstumas – mobilusis mokymasis sudaro galimybė mokytis bet kurioje vietoje, bet kuriuo metu;
  • Orus – mobilusis mokymasis sudaro galimybę žmogui mokytis intymiai toje vietoje, kurioje jam yra patogu daryti klaidas;
  • Patogus – mobilusis mokymasis leidžia siekti maksimalaus komforto, darbo ir asmeninio gyvenimo darnos, mokytis gali anksti ryte ar vėlai naktį, pusryčiaudamas ar atostogaudamas gamtoje;
  • Atsakingas – mobilusis mokymasis ugdo asmeninę atsakomybę ir įsipareigojimą mokytis, pasitelkiant skvarbumą, kontekstualumą ir ubikvitumą;
  • Skaidrus – mobilusis mokymasis turi aiškiai išreikštą socialumą – mokymosi rezultatai publikuojami tinkle, juos vertina grupės dalyviai.

 


Domina mobilusis mokymasis? Ieškote mokymų vadovams apie kūrybiškumą, inovacijas ir mobilųjų mokymą darbe? Skambinkite, mes jums padėsime! Skambinkite „Person Premier“, tel. +370 5 264 7388, rašykite:




 

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Registracija
Prenumeruokite naujienas!

Norite pirmieji gauti:

Įveskite savo el. pašto adresą ir užsisakykite mūsų naujienlaiškį:

Naujienlaiškių užsakymas