komunikacija po karantino
Grįžtame į biurus, o kas bus su mūsų komunikacija?
2020 gegužės 14
nuotolinis susitikimas
Kokį patarimą duotum virtualiam susirinkimui?
2020 birželio 9
 

T ik nesakyk man, kad niekad nesi prisnūdęs mokymų metu. Kameriniuose mokymuose gal ir sudėtingiau, bet didelėje konferencijoje tai tikrai. „Mirkt–mirkt!” – ir jauti, kaip limpa blakstienos.

Ir nepasakytum, kad mokymai neįdomūs, lektorius „ne į temą“, nežavi tendencijos, naujienos, patirtis, charizma… „Ne ta diena“, – žiovauji po pietų grįžęs į salę. „Klausyk, jau pavargau“, – šnabždi kolegai. Susitiksim per kavos pertraukėlę…

O dabar, kai masiškai mokomės nuotoliniu būdu – nuo pradinukų iki organizacijų vadovų, –snaudulys tampa nuolatiniu mūsų palydovu. Kaip kovoti su juo ir su kitais mūsų laukiančiais iššūkiais?

Iššūkis Nr.1: „Man nuobodu“

„Nuotoliniai mokymai yra nuobodūs“, – tai yra aksioma. Nuobodžiau už Donelaičio „Metus“, Žemaitės apsakymus ir Neries poeziją kartu sudėjus. Juk didžiąją dalį nuotolinio mokymosi sudaro nesibaigiantys tekstai, po kurių pateikiami klausimai ir/arba atsakymų variantai.

Todėl tai yra ne nuotoliniai mokymai, o elektroninis skaitymas. Žinoma, stipriai motyvuotam besimokančiajam jis gali būti naudingas ir net labai. O jeigu motyvacija nėra tokia stipri? Jei sunkiau koncentruoti dėmesį? Tuomet bus taip kaip man, kai kartą popietinės „Zoom“ transliacijos metu įjungęs dalyvių garsą išgirdau nelemtąjį „ihhhhrrrrrr–puuuuch“…

Žmogaus fiziologija taip jau sutverta, kad pavalgius reikia pailsėti. Tą visi žinome per šventes namuose sukirtę dvigubą „mamos kugelio“. O dabar, įsivaizduok, po tokios puotos tave pasodina prie kompiuterio ekrano ir duoda klausyti „Udemy“ projektų valdymo pirmojo kurso septinto epizodo, trečiojo skyriaus. Žiovulys pradeda imti nė neįsijungus vaizduotei!

Sprendimas: ne tik turinys turi būti orientuotas į besimokantįjį (užduotys, mikromokymasis, žaidimai­), bet ir tu pats turi būti aktyvus ir siekti mokytis.

Iššūkis Nr.2: „Motyvuok mane“

Motyvacija iš esmės yra pats didžiausias iššūkis, su kuriuo šiandien susiduria žmogus. Žiūrėk, užsiregistravai mokytis nuotolinėje platformoje, apsiskelbei draugams, kimbi į mokslus su entuziazmu, net dūmai rūksta! Bet po savaitės ar dviejų gyvenimas pasikeičia ir internetiniai kursai tampa vienu iš pirmųjų dalykų, kurių atsisakai kaip ir daugelis kitų besimokančiųjų.

Masinių atvirų interneto kursų platformos „Udemy“ ir „Coursera“ yra puikus pavyzdys, iliustruojantis, kad vos 10 proc. studentų, kurie užsiregistruoja į nuotolinio mokymo kursus, juos baigia. Kaip išlikti tarp tų dešimties iš šimto?

Sprendimas: „Tu esi vienintelis asmuo, kuris atsakingas už savo sėkmę“, – šitai reikia sau priminti kaskart kai imi abejoti savo motyvacija.

Iššūkis Nr.3 „Kam atsiskaityti?“

Atsakomybė ir atskaitomybė – dvi vertybės, kurias tradicinio mokymo metu užkrauname mokymų vadovui. Jis palaiko tempą, prižiūri užduotis, skatina diskusiją ir padeda besimokantiems susiorientuoti laike.

Kita vertus, kai niekas nestovi auditorijos priešakyje, kai nėra žmogaus, kuris diriguoja orkestrui, kuris prižiūri klasę ir veda mokinių registrą, daugeliui iš mūsų atsakomybė nukeliauja į antrą planą.

Nelengva atsisakyti savo įpročių, kartais užsimanai save palepinti ir, žiūrėk, prarandi discipliną. Nėra tvarkaraščio, nurodančio kur ir kokioje vietoje turėtum mokytis, trūksta laiko planavimo įgūdžių, – taip nuotolinis mokymas virsta tolima svajonė.

Sprendimas: susiplanuok laiką, skirk konkrečią dieną (dvi, tris) per savaitę, nusimatyk kada ir kokiu paros metu studijuosi; aišku, pradžiugink save, kai pavyksta tos darbotvarkės laikytis!

Iššūkis Nr.4 „Nepasitikiu savimi…“

Visiems būna dienų lyg tyčia, kuomet pasitikėjimas savimi sminga žemyn. Galbūt pasielgei ne taip kaip norėjai, atlikai darbą, bet rezultatą gavai ne tokį, kokio norėjai. Gali būti, kad blogai išsimiegojai, esi pavargęs arba sunku sukoncentruot dėmesį. O gal atsitiko taip, kad nesupranti kažko iš mokymų srities – naujos teorijos, modelio ar praktinių užduočių?

Kai mokaisi savarankiškai, privalai išmokti susitvarkyti su neigiamomis mintimis, emocijomis ir pojūčiais. Tiktai pozityvus požiūris gali padėti įveikti nuotolinio mokymosi iššūkius. Gyvenime laimi tik ištvermingiausieji.

Sprendimas: rask, kas tave motyvuoja, svajok ir drąsiai įveik tą sunkią įkalnę prieš sėkmę, na, o jeigu tavo nepasitenkinimas susijęs su pačiu mokymusi, čiupk telefoną, skambink arba rašyk e–laišką savo mokymų konsultantui, ir jis tikrai padės.

Iššūkis Nr.5 „Jaučiuosi vienišas…“

Yra žmonių, kurie gali ištisomis paromis prasėdėti prie kompiuterio ir nesijausti vieniši. Kiti mano, kad nuotolinis mokymasis dar geriau už auditorinį, nes neblaško aktyvūs kiti mokymų dalyviai. Aišku, yra ir tokių, kuriems vienatvė mokymosi procese yra tarsi peilis po kaklu.

Sprendimas: nepamiršk, kad net ir paties didžiausio iššūkio metu tu nesi vienas – yra gausybė būdų socializuotis virtualiai, dalyvauti mokymų grupės forumuose, pokalbių kanaluose, galų gale – nuo vienatvės saugo socialiniai tinklai. Iniciatyva yra pagrindinis tavo ginklas, ir jis visuomet yra su tavimi.


 Tomas Staniulis, „Person premier“ konsultantas, lektorius ir rašytojas, vedantis mokymus apie komunikaciją, organizacijų ugdymą, tobulėjimą ir lyderystę.

 

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Registracija
Prenumeruokite naujienas!

Norite pirmieji gauti:

Įveskite savo el. pašto adresą ir užsisakykite mūsų naujienlaiškį:

Naujienlaiškių užsakymas