Kaip bendrauti su savo komanda po atostogų
Kaip bendrauti su savo komanda po atostogų?
2018 rugpjūčio 13
Komunikacijos vadovas
Komunikacijos vadovas
2018 rugpjūčio 13
Organizacijos kultūra kodėl tai svarbu

Organizacijos kultūra kodėl tai svarbu

 

K aip organizacijos kultūra gali pasitarnauti, didinant įmonės pelną? Kai matome finansinius rodiklius, rodos, viskas aišku. O kaip įvertinti organizacijos kultūros naudą?… Galima cituoti įvairių tyrimų rezultatus, bet  įtikinamiau bus, kai patys tiesiog prisiminsite, su kokia nuotaika jūs dirbate, kai dirbate „kaip sau“. Ir nuo ko tokia nuotaika priklauso? Kokios aplinkybės leidžia mums jaustis  gerai (o gal net laimingais)? Kaip tokią aplinką sukurti organizacijoje?

Darbuotojų įsitraukimas, iniciatyvumas, dalyvavimas organizacijos vystyme – daugelis vadovų supranta, kad tai gali būti sėkmingo verslo prielaida. Ir suka galvas, kaip to pasiekti. Deja, nei „teisingos“ strategijos ir  struktūros sukūrimas, nei investicija į  motyvacinių priemonių gausą savaime darbuotojų „neįnorina“.

Čia verta prisiminti sakmę apie tai, kad kiekviename iš mūsų gyvena du vilkai: geras ir blogas. Kurį daugiau maitiname, tas ir klesti. Taip ir organizacijoje! Kokią organizacijos kultūrą puoselėjame, kokį elgesį „maitiname“, toks ir dominuoja.

Organizacijos kultūra – tai organizacijos vertybių sistema, jų žinomumas bei jų laikymasis. Dabar daugelis organizacijų turi susiformulavę vertybes. Tik čia iškyla pavojus: vertybių sąrašas yra, jos žinomos, tik ar jų laikomasi? Ar visiems darbuotojams jos privalomos? Kokį asmeninį pavyzdį rodo aukščiausi įmonės vadovai?.. Kaip manote, kuo labiau patikės darbuotojas – vertybių sąrašu, įteiktu įsidarbinant, ar tuo, ką mato realiai kasdien vykstant organizacijoje? Naujas darbuotojas stebi ir daro savo išvadas. O be rašytinių, egzistuoja dar ir „nerašytos elgesio taisyklės“. Be to, kiekvienas turime ir savo asmeninę vertybių skalę.  Kuo asmens ir  organizacijos vertybės labiau sutampa, tuo mažiau reikia kontrolės būdų ir priemonių darbuotojų elgesiui kontroliuoti. Ir atvirkščiai…

Teko stebėti nemažai atvejų, kai vadovų ir darbuotojų nuomonės apie vertybių gyvumą išsiskiria. Paprastai vadovai geriau galvoja apie esamą situaciją nei ją vertina darbuotojai. Ar apie tai kalbamasi, ar tai suvokiama kaip savaime suprantamas dalykas ir neišvengiamybė?

Ar pasitikima ir tikima darbuotojais, ar jie pageidaujami tik kaip „vykdytojai“?

Kokia yra sprendimų priėmimo tvarka (kas dalyvauja sprendimų priėmime, prisiima atsakomybę už jų įgyvendinimą!)?

Vyrauja pagyrimų kultūra ar kritikavimo (kokį elgesį lengviau atpažįstame)? Ar mokama pasidžiaugti kad ir mažais laimėjimais?

Informacija dalinamasi ar „kas valdo informaciją, tas valdo pasaulį“?…

Organizacijos kultūros tema labiau apie  „įnorinimą“, tačiau taip pat svarbus ir „įgalinimas“. Ir nors tai labiau susiję su vadovavimo kompetencija, bet organizacijos kultūra yra ta terpė, kurioje augama arba ne. Kuri apsprendžia, ar darbuotojas dirba su ūpu, ar vedinas  kokių nors kitų motyvų. Ir tai tiesiogiai atsiliepia veiklos rezultatams.

Tik, deja, vertybių diegimas, elgesio pokyčiai susiję su didele kantrybe ir laiko sąnaudomis. Anot Jack Welch‘o, kompanijoje „General Elektric“ atvirumo, drąsos sakyti savo nuomonę, dalinimosi  atmosferą pavyko įgyvendinti per dešimtį metų…

Bet ir didžiausia kelionė prasideda nuo pirmo žingsnio! 

 

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Registracija
Prenumeruokite naujienas!

Norite pirmieji gauti:

Įveskite savo el. pašto adresą ir užsisakykite mūsų naujienlaiškį:

Naujienlaiškių užsakymas