Šiandien visi turime tapti vidinės komunikacijos specialistais

Peson Premier dalinasi
Šeštoji karantino savaitė. Gal pažiūrime filmą?
2020 balandžio 21
8 karantino savaitė. Gal jau metas papildyti biblioteką?
2020 gegužės 6
 

S veikata. Saugumas. Izoliacija. Darbas iš namų. Pardavimų nuosmukis. Atlyginimų mažėjimas. Prastovos. Atleidimai iš darbo. Nežinomybė. Recesija. Krizė.

Atrodo, tik žodžiai, tačiau naujojoje mūsų realybėje kiekvienas iš jų virsta tema, kuri atveria Pandoros skrynią ir išleidžia debesį kitų. Šiomis temomis kalbame visi. Kalbame kasdien. Kalbame nuolat.

Ir tai yra milžiniškas iššūkis verslams, vadovams ir jų komandoms. Kaip nepasiduoti nerimui, apatijai ir nevilčiai? Kaip užtikrinti sklandų darbą, bandant išsaugoti tai, kas liko, ir tuo pačiu metu išnaudoti naujas galimybes?

Šiais sudėtingais laikais vidinė komunikacija pasidarė didžiausiu kiekvienos organizacijos prioritetu. Nors tai ir suprantame, deja, šalia savęs turėti brangiai apmokamą vidinės komunikacijos specialistą ar konsultantą tampa pernelyg didelė prabanga. Todėl šiandien kiekvienas iš mūsų turi tapti komunikacijos specialistu, ir komunikuoti geriausiai, kaip tik galime.

O kokių patarimų galime pasisemti iš komunikatorių?

  1. Būkite paprasti ir sąžiningi

Tai yra pats paprasčiausias patarimas, bet, ko gero, jis ir yra pats svarbiausias. Nepaverskite savo komunikacijos sudėtingesne, nei ji turėtų būti. Atsisakykite šalutinių sakinių, principinių diskusijų, „vyniojimo į vatą“, bendraukite tiesiai, aiškiai ir suprantamai. Kai situacija nuolat keičiasi, atvirumas ir skaidrumas tampa svarbiausiais įrankiais, aiškinant, kaip ruošiamės įveikti krizę ir kaip elgiamės konkrečiose situacijose. Tai padės jūsų komandai jaustis užtikrinčiau, maža to, išvengsite papildomos kontrolės, kuri taps būtina, jei žmonės bus netinkamai informuoti.

  1. Fokusuokitės į asmeninę atsakomybę

Akivaizdu, kad komunikacija yra visų verslų gravitacijos centras. Ir jau nuo vakar kiekvienas komandos narys turėjo tapti atsakingas už vidinės komunikacijos kokybę. Kartokite, kartokite ir dar kartą kartokite: į visus elektroninio pašto laiškus turi būti atsakyta. Į visus skambučius – atskambinta. Visi susitarimai privalo turėti tęstinumą. Krizės sąlygomis negali būti atsiprašymų: „užmiršau“, „nepagalvojau“, „neradau laiko“, „atsiprašau, susimoviau“. Visi mes esame atsakingi už tarpusavio ryšių palaikymą, nes tie ryšiai yra mūsų išlikimo sąlyga.

  1. Pradėkite galvoti kitaip

Nutolusi auditorija yra kitokia. Tuo jau įsitikinome. Žmonės per nuotolį yra mažiau susikaupę. Daugiau išsiblaškę. Labiau fragmentuoti. Todėl mes turime nuolat galvoti apie tai, kaip patraukti jų dėmesį, kaip fokusuoti mintis ir kaip išlaikyti susikaupimą. Ką tai reiškia? Tai, kad į nuotolinį bendravimą negalite įeiti nepasirengę. Neturėdami plano, teksto, prezentacijos. Be to, daug dalykų reikia kartoti po kelis kartus. Padaryti pauzę ir pakartoti. Pakartoti dar kartą ir apibendrinti. Prašyti sekti temą ir žymėtis klausimus. Duoti laiko pagalvoti ir tik tuomet klausti. Kreiptis vardu, skatinti kalbėti, raginti kalbėti, prašyti kalbėti – ir visą tai daryti nenuobodžiai. Kaitaliojant vaizdus, skaidres ir balso tembrą, toną ir tempą. Nepykite, jei žmonės reaguoja ne taip aktyviai ir, iš pirmo žvilgsnio, regis kalba visiškas nesąmones. Sustokite. Pakartokite klausimą, į kurį negavote atsakymo. Kreipkitės vardu ir klauskite dar kartą…

  1. Nesvarbu, kas beatsitiktų, nesustokite kalbėję!

Kaip prisipažino vienas klientas, pirmąsias dvi karantino savaites, vos tik pradėjo dirbti iš namų, kolegos bendravo nuolat. Nuotolinio bendravimo platformos atvėrė naujus pažinimo horizontus. Kolegos kūrė naujas idėjas, vertino jas, džiaugėsi ir pykosi, kasdien atversdavo naują lapą ir bendraudavo toliau. Vieną dieną visi susipyko, išsidraskė ir nenutrūkstamas žodžių srautas išseko. Bendraujanti organizacija tapo tyli tarsi mieganti jūra… „Pas mus tylėti draudžiama“, – tokia turi būti pagrindinė komandos taisyklė. Nuotolinio bendravimo metu žodis yra viskas, kas liko. Tad raskite būdų ir formų kalbėti toliau.

  1. Demonstruokite lyderystę

Ko laivo įgula tikisi iš kapitono? To, kad audros metu jis ne tik pats stovės už vėtrų daužomo laivo vairo, bet tuo pačiu metu dalins aiškias komandas ir pavedimus kitiems. Lygiai taip pat kapitonas tikisi, kad įgulos nariai matytų iššūkį ir galimybę savo užduotyje, ir žiūrėtų į ją kaip dėlionės dalį, kuri prisideda prie bendros sėkmės. Uragano metu nebūna nesvarbių užduočių. Todėl dabar ne laikas jas permetinėti kitiems, dangstytis tuo, kad nemokame, nežinome ar nesuprantame. Jei kas ir nėra iki galo aišku, lyderis užduoda klausimus, ima, daro ir rodo pavyzdį kitiems. Tai pavyzdys įkvepia kitus nepasiduoti.

  1. Investuokite į komandinę dvasią!

Net ir pačiomis sunkiausiomis aplinkybėmis komandos padaro neįprastų dalykų. Išspręsta problema. Netikėtas sprendimas. Naujas užsakymas. Sudaryta sutartis. Sėkmingas pardavimas. Puiki iniciatyva. Nepamirškite džiaugtis sėkmės istorijomis. Pripažinimas dabar kaip niekad svarbus. Išnaudokite vidinės komunikacijos kanalus pasidžiaugti sėkme. Tai padeda pakelti moralę ir padidinti įsitraukimą. O moralės ir komandos dvasios mums dar tikrai prireiks – ypatingai tuomet, kai teks atsispirti nuo dugno ir kilti į viršų. Sėkmės!

Trūksta patirties, kaip suvaldyti komunikaciją įmonėje? Skambinkite „Person Premier“, tel. +370 652 22355 arba rašykite, mes Jums padėsime.






 Tomas Staniulis, „Person premier“ konsultantas, lektorius ir rašytojas, vedantis mokymus apie komunikaciją, organizacijų ugdymą, tobulėjimą ir lyderystę.

 

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Registracija
Prenumeruokite naujienas!

Norite pirmieji gauti:

Įveskite savo el. pašto adresą ir užsisakykite mūsų naujienlaiškį:

Naujienlaiškių užsakymas